Det gör så ont i mammahjärtat

Barn, Nybliven mamma / förkylning, sjuk bebis, slemhosta / Permalink / 0
Nu är Benjamin med om sin första förkylning ever, och som förälder tycker jag att det är så jobigt att se när ens barn inte är som han brukar vara. Han sover mer än vanligt och han hostar en del (slemhosta). Och idag spydde han upp en massa slem i två omgångar. När man ser sitt barn vara med om det här, så tänker man: "hade jag kunnat så hade jag varit sjuk istället för dig".
 
Det gör verkligen ont i mammahjärtat att se sitt barn må dåligt och inte vara sitt 100 procentiga jag. Men samtidigt behöver han ju utsättas för sådant här, alltså bli förkyld lite då och då, för det stärker ju som sagt hans immunförsvar sen i långa loppet. Jag hoppas bara för hans skull att detta går över fort. Men mest glad är jag över att han har sluppit nästäppan än så länge! Att ha slemhosta samtidigt som att vara täppt i näsan hade verkligen varit hemskt för honom, tror jag. Mer hemskt/jobbigt än vad det är just nu...
 
 
 
Till top