Första tvättningen tillsammans

Barn, Nybliven mamma / bärsele, tvätta / Permalink / 0
Idag bestämde jag mig för att testa på att ta mig an lillemans tvätt på egen hand. Alltså testa att ta med mig honom ner till tvättstugan när jag är ensam hemma med honom. Jag valde att göra det just för att hans rena "spy-handdukar" började att ta slut haha. Ja, ni läste rätt. Vi har lite av ett spy-barn emellanåt. Vissa dagar spyr han inte alls och andra dagar kan han spy hur många gånger som helst. Vi har ju självklart såna där dregglisar på honom, för att försöka skydda hans övriga kläder, men det är inte alltid de funkar.
 
Nu tycker jag att han sitter lite bättre i bärselen också, nu när han har blivit lite längre. Han verkar gilla att sitta i bärselen emellanåt också. Näst sista gången jag var nere i tvättstugan och hade kommit upp till lägenheten igen, och skulle ta ur honom ur bärselen, så blev han jätte grinig. Han tyckte antagligen att det var så skönt där så att han höll på att somna haha. Men han fick somna till i min famn istället :-)
 
 
 
Ja man ser ju själv ut som fan när man går hemma :-P jag tycker att det är svårt att få tid till att göra sig iordning ordentligt när man har en snart 7 veckors bebis. Fast när jag verkligen måste göra nånting, så använder jag ju mig såklart av babysittern så att han ändå är med. När han är vaken (när jag är ensam hemma med honom), så vill jag ju såklart ägna så mycket av min tid som möjligt med honom :-)
 
Till top