Promenaddags

Barn, Nybliven mamma, Träning / kejsarsnitt, motion, promenad, träning / Permalink / 0
Efter att bara ha varit hemma med lilleman i drygt 7 veckor så började det bli dags för att ta sig ut på promenader. Dels för att några stycken tyckte att både jag och lilleman behöver lite frisk luft under dagarna, men också dels för att jag började bli rastlös av att bara vara hemma. Så både under torsdagen och fredagen under denna veckan tog jag mig ut med vår son och fick oss lite luft och promenerade. Båda gångerna somnade han redan efter drygt 5 minuter haha. Sen får man ju lite gratis motion samtidigt när man går ut och promenerar :-)
 
Förresten, från och med nu på måndag får jag lov att börja gymma lite lätt. Det rekommenderas ju att man väntar i minst 8 veckor efter ett kejsarsnitt med att börja träna med vikter. Men nu kan jag äntligen börja med det från och med nästa vecka! Vill gärna försöka träna magen lite och försöka få den lite fastare igen. Nu är den ju som sagt lite hängig efter graviditeten, men så är det ju. Kroppen blir inte densamma efter en graviditet.
 
Ni som har gjort kejsarsnitt, har ni några bra, lätta träningstips för just magen?
 
 
 
 
Till top