Egentid

Allmänt / gelnaglar, nagelförlängning, pedikyr / Permalink / 0
Sen jag födde vår son för lite mer än 5 veckor sedan, har jag praktiskt taget varit hemma med honom dygnet runt. Det betyder ju att jag inte direkt har haft någon tid för mig själv, förutom när han sover emellan matningarna, men då har jag ju behövt göra hushållssysslor som inte hinns med när han är vaken. Jag kan egentligen bara räkna alla gånger på typ en hand som det inte har behövts göras massa saker hemma.
 
Så idag tog sambon ut en pappadag så att jag kunde dra iväg och ha lite egentid. Jag valde att dra till en nagelsalong och göra pedikyr samt nagelförlängningar. Jag har ju länge velat göra pedikyr på en nagelsalong, så jag tyckte att det var perfekt att ta tillfället i akt. Och det var så skönt att bara sitta och rå om sig själv! Speciellt när det var dags för pedikyren, för då satt jag ju i en sån där massagestol. Tvär skönt!
 
En sån här dag var precis vad jag behövde. Nu känner man sig lite mer som människa igen, fast att man får minimalt med sömn nästan varje natt :-P
 
 
Är så nöjd, och det var så värt det!
 
 
 
Till top