Hjälplös

Barn, Nybliven mamma / magdroppar, magknip / Permalink / 0
När man som förälder märker att allt inte står så bra till med sitt barn så känner man sig verkligen hjälplös...Under de senaste dagarna, eller rättare sagt kvällarna, har vi märkt och trott att vår son har haft svårt att komma till ro på kvällarna. Vi trodde mer att han helt enkelt hade svårt för att somna på kvällarna och var grinig pga det. Dock, när han började vara missnöjd för exakt allt under eftermiddagen, så har vi börjat misstänka att det är magknip han lider av. Och man känner sig så hjälplös när man inte kan göra så där jätte mycket för att hjälpa honom att bajsa! Jag som mamma känner mig hjälplös iallafall. Och tycker sjukt synd om min son. För man hade ju själv inte varit på så bra humör om man själv hade haft ont i magen och inte hade kunnat utföra sina behov liksom...
 
Så det vi har försökt med iallafall är att till exempel bära honom med magen nedåt mot armen, för att lägga lite tryck mot hans mage. Vi har även testat en hel del att typ trycka hans ben mot hans mage, för att hjälpa honom att få ut det han behöver få ut. Men det vi främst hoppas ska fungera, eller jag hoppas iallafall, är magdropparna som jag drog iväg till apoteket för att köpa.
 
Vill ju inte att min son ska ha ont i magen. Det gör så ont i mammahjärtat då... :-(
 
Älskar dig, min lille prins <3
 
Till top